pyssligatjejerna

Alla inlägg den 11 mars 2012

Av Hanna och Ida - 11 mars 2012 19:00

Hejsan!

Nu ska vi införa veckans t.ex låt, bok eller film. Vi har tänkt oss att vi, typ 2-3 gånger i veckan, ska lägga upp inlägg som handlar om våra favoriter eller övriga höjdpunkter under veckan :)

Här kommer:

Veckans låt

Loreens Euphoria är denna veckans låt!

Vi tycker att hon förtjänar det p.g.a att hon lyckades vinna Melodifestivalen igår. Lycka till i Baku!

 

Av Hanna och Ida - 11 mars 2012 18:36

Hej!

För några veckor sedan så startade vi en ny omröstning. Vi sa att den endast skulle gälla i någon vecka och därför köpte vi garn och började virka amigurumin som vann omröstningen, när veckan var slut.


Vinnaren blev: Elefanten!

Vi återkommer med bilder och mönster på våra elafanter så snart som möjligt!

     

Av Hanna och Ida - 11 mars 2012 16:28

Hej alla läsare!

Jag har precis kommit hem från dansen och sitter just nu och kollar runt lite på datorn. När jag ändå håller på tänkte jag att jag kunde blogga lite. 


För några veckor sedan fyllde jag år. Vi hade ett mega party och på kalaset hade jag bestämt mig för att ha en pannkakstårta. Problemet var bara att det var runt 13 personer där. Det relaterade till att jag fick stå och steka pannkakor vääääldigt länge... Titta bara så mycket smet vi hade.

   

När vi slutligen var klara var det osit i hela lägenheten. Haha, inte mitt fel...

Men pannkakstårta blev det. Det slutade med hela tre pannkakstårtor. Goda blev dem! 

 

Som sagt, det var väldigt jobbigt. Men mums!


Vill du också göra? Här har ni receptet:

till 1 pannkakstårta


Du behöver:

13 pannkakor

Hallon

Mango

2 burkar vaniljkesella 

Chokladpudding 

Grädde

Maränge

Chokladströssel

Citronmeliss


1. Om du har frysta bär så ställer du fram dem nu, så att de tinar.


2. Stek pannkakorna.


3. Mosa hallonen. Om du vill kan du balnda med florsocker för att få dem sötare.


4. Nu börjar tårtfixet. Börja med att lägga fram en pannkaka. Lägg ut några mosade hallon där på och lägg sedan på ytterligare en pannkaka. Den här gången brer du ut lite vanilj kesella på pannkaka. Tredje gången du lagt på en ny pannkaka brer du ut chokladpudding. Sedan fortsätter du så till du har tretton lager. Bre inte ut något på översta pannkakan.


5. Om du har vispgrädde börjar du med att vispa den. Blanda sedan ihop kesella och grädde till en smet, lagom mycket för toppning. Detta brer du sedan ut på översta pannkakan. 


6. När detta är gjort börjar dekoreringen. Själv så började jag med att sprista ut grädden i en ring runt om pannkakn(se bild). Sedan satte jag dit maränger och strödde ut bär och chokladströssel. Sist lades en litet citronmelissblad dit. Du kan självklart dekorera annorlunda. Det är bara att använda fantasin!


Lycka till!   


 

Av Hanna och Ida - 11 mars 2012 12:56

Hejsan hopsan!

Igår när jag var på bio så passade jag på att köpa en tröja 


Jag skulle ju berätta en annan sak också, som jag typ glömde bort... 

Eller just det. Igår på melodifestivalen så skulle jag ringa ock rösta på Ulrik men det funkade inte  Jag försökte 3 gånger :O 

Jaja, min röst hade nog inte spelat så stor roll i alla fall. Kommentera om  du inte heller kunde rösta!

I stället vann ju Loreen vilket var sådär enligt mig. Jag tror att hon har en ganska stor chans att vinna hela alltet men jag hejade inte på henne!

 

Ovido - Quiz & Flashcards