pyssligatjejerna

Alla inlägg under juli 2012

Av Hanna och Ida - 14 juli 2012 09:45

Hellu!

Nu måste jag säga att det var alldeles för länge sedan jag bloggade sedan. Detta måse jag genast gottgöra, så jag tänkte passa på att lägga in lite sommarpyssel; som denna gång består av en teckning jag gjort!


 

Okej, ganska tråkigt motiv... Men det som gör att jag gillar bilden, är att jag kan hitta ett djup i den. Detta för att jag har lärt mig hur man ger ett bra ljus till föremålen! Detta har bästa Ida lärt mig, och jag tänkte föra det vidare!  Så här gör man:


Grejen är det att man ska göra det mörkt i kanterna och låta det bli ljusare i mitten. Det ger en bra 3D- effekt! ;)


1. Börja med att rita konturerna på föremålet du ska göra. Fyll sedan i konturerna i den färgen som den ska färgläggas i.


 


2. Använd sedan samma styrka längre in på föremålet. Eftersom ljuset ska komma snett uppifrån höger på min bild lägger jag ett större lager längst ner till vänster...


 


3. Sedan fortsätter man på samma sätt; med ljusare och ljusare färger...


           


Jag hoppas att ni försod min lilla målningsskola, och hoppas att ni lärt er något! :)



 



Tidigare månad - Senare månad
Skapa flashcards