pyssligatjejerna

Alla inlägg den 12 januari 2011

Av Hanna och Ida - 12 januari 2011 16:45

Hej!

Idag har jag och min kompis Emely bakat krabbelurer.

Det låter rätt konstigt men det är jättegott!!

(Det är ingen krabba i   hehe)

  


Här kommer receptet...

Du behöver:


4,5 dl mjöl

2 dl mjölk

2 st ägg

1,5 socker

2 tsk vaniljsocker

1 tsk bakpulver

0,5 tsk salt


Så här gör du:

Vispa sönder äggen, häll i de andra ingridienserna och rör om. Häll i smeten i en stekpanna och stek på båda sidor så att den blir lagom stekt.


Sedan är de klara att ätas. Du kan ha äta de med t.ex. grädde, glass, sylt, chokladsås mm.  


//Ida


Av Hanna och Ida - 12 januari 2011 16:15

Hej!!!


Vi tror att ni läsare också har bra pysselideér :)

Så om ni vill så kan ni hjälpa oss genom att skicka in era egna tips genom frågerutan!!!

Sedan om vi tycker att det är en bra ide så lägger vi upp de på bloggen!

Vi berättar ju såklart att det var din ide  


//Ida och Hanna


Av Hanna och Ida - 12 januari 2011 16:00

Hej!


Idag har jag virkat vidare på min lilla hundvalp, och hela huvudet är klart, titta!

 

Själv tycker jag att det ser ut lite som en björnunge, men den är söt i alla fall! Det kanske ser ut mer som en hundvalp när hela är klar!


      Bye    // Hanna

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards